AddThis

Labels

21 Ekim 2013 Pazartesi

Samsung Galaxy Ace S5830i Stock Rom / Format Atma / Orijinal Rom / Fabrika Ayarları



Bazen farklı sebeplerle telefonumuzu sıfırlamamız gerekebiliyor. Mesela;

  • Android canavarı olarak farklı bir ROM yüklemeyi denemişizdir ama bir yerde hata yapmışızdır, Samsung Galaxy Ace s5830i yazısında takılı kalma durumu olmuştur.
  • Telefonumuza virüs girmiştir, halledememişizdir.
  • Telefonumuz aşırı yorulmuştur 
Aşağıda anlatacağım işlemleri yapmayıp da telefonunuzu herhangi bir telefoncuda sıfırlatmak isterseniz belirli bir ücreti gözden çıkarmanız gerekebilir. 

Ne kadar ücret alırlar bilmiyorum, ben yerli-yabancı bir çok forumdan araştırma yapıp sizlere benim için en makul olan çözümü anlatacağım. 

Daha farklı yolları merak eden arkadaşlar araştırmalarına devam edebilirler.
ÖNEMLİ: Bu konu sadece Samsung Galaxy Ace S5830i içindir, Samsung Galaxy Ace S5830 modelinde denemedim!

ÖNEMLİ: Cihazınız bu işlemden sonra ilk aldığınız günkü gibi sıfırlanacak. Rehberinizi, önemli dosyalarınızı yedeklemelisiniz!

ÖNEMLİ: Eğer cihazınız root'lu değilse ve garanti kapsamındaysa bu işlem telefonunuzun garantisini öldürür, telefonunuzu Samsung bayilerine götürmenizi tavsiye ederim!

Bu işlemi bilgisayarla yapacağız. O yüzden telefonunuzun USB kablosunu hazır tutun 


Gelelim Konumuza

1) İlk olarak Odin programını bilgisayarımıza indiriyoruz. Odin programını buraya tıklayıp indirin. 

Zip dosyası indikten sonra açıp içindeki klasörü masaüstüne çıkarıyoruz ve klasördeki Odin3 v3.04'ü açıyoruz.

2) Telefonumuzu tamemen kapatacağız. Samsung yazısında takılı kalıyorsa ve sürekli kapanıp açılıyorsa bataryayı çıkarıp tekrar takın ve diğer adıma geçin.

3) Telefonumuzda önce aynı anda Ses Açma ve Ses kapama tuşlarına basılı tutup elimizi çekmeden Telefon Açma (Power) tuşuna basılı tutup bir kaç saniye bekliyoruz.

4) Ekrana bir uyarı yazısı gelecek, burada dokunmatik ekran çalışmayacak unutmayın. Ses Açma tuşuna basarak sonraki menüye geçiyoruz.

5) Yeni menü geldiyse artık telefonumuzu USB kablosu aracılığıyla bilgisayarımıza bağlıyoruz. 
6) Telefonumuz bilgisayara bağlandığı anda programın sol üstündeki ID:COM kısmının rengi yeşile dönmeli.

8) Odin programında;
PDA kısmına tıklayın ve PDA_S5830i_XXLI1.tar.md5 dosyasını seçin.
PHONE kısmına tıklayın ve MODEM_S5830i_DDLI1.tar.md5 dosyasını seçin.
CSC kısmına tıklayın ve CSC_S5830i_ODDLI1.tar.md5 dosyasını seçin.

Bunları yaptıktan sonra START deyin.


Bu işlemden sonra telefonunuza dokunmayın. Cihazınız yeniden başladıktan sonra ilk günkü gibi olacaktır. Odin programını kapatıp, USB kablonuzu çıkarabilirsiniz. Hayırlı olsun.

19 yorum:

  1. Yapıoyrum ama 1 saat geçti hayla bitmedi ? Jelly Blast Yüklemiştim 4.1.1 Ağ ve Şebeke Hatası veriyor Bu yüzden GB 2.3.6 Dönmek istiyorum Samsung Galaxy Ace GT-S5830i Acil Yardım ??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. http://galaxyace-gts5830i.blogspot.com/2013/06/samsung-galaxy-ace-gt-s5830i-orjinal.html bu linkten yapabilirsnz hocam

      Sil
  2. talimatları uygulayarak başarılı sonuç elde ettim kardeşim teşekkürler

    YanıtlaSil
  3. PDA_S5830i_XXLI1.tar.md5 bu dosya gözükmüyor indirdiğim dosyada

    YanıtlaSil
  4. acil yardım edermisinz adminler

    YanıtlaSil
  5. kardes odinde dediğin programların hiç biri cıkmıyor onları nerden indircez?

    YanıtlaSil
  6. peki garantiden çıkarmı

    YanıtlaSil
  7. görmüyorrr orada yeşil olmuyor teli tanımıyor

    YanıtlaSil
  8. görmüyorrr orada yeşil olmuyor teli tanımıyor

    YanıtlaSil
  9. S.a benim telefonda google play storedan indirdirgim bircok uygulamayi calisirmiyor su an android 2.3.6 yuklu fotogra cekiyorum bir saat sonra desteklemiyor videolari calistirmiyor sorunu nedir acaba?

    YanıtlaSil
  10. Yeşil olmuyorsa samsun usb driveri indirin

    YanıtlaSil
  11. kardeşim başlangıç logoda yine çok bekliyecezmi??

    YanıtlaSil
  12. benmki recovery moduna geçmiyo logoda takılı kalıyo napmalıyım

    YanıtlaSil
  13. yesile dönmü yor mavi de kaldı

    YanıtlaSil
  14. arkadaşlar yeşile dönmüyorsa telefonunuzda hata ayıklama modun açık olduğuna dikkat edin. Yoksa driverler telefonu görmez

    YanıtlaSil
  15. faıl yazıyor üste neden acaba

    YanıtlaSil
  16. Çok teşekkür ederim arkadaşım sayende oldu. mavi yanarken yaptım belittiğin PDA ve MODEM seçeneklerini diğerlerini alarak yaptım, CSC ise değiştirmeden yaptım oldu.

    YanıtlaSil